مسابقه مقاله نویسی سواد رسانه ای و اطلاعاتی

0
به گزارش «فارسی مچ»، دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۷ تا ۱۴ آبان ۱۳۹۷ توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد،
کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

به گزارش خبرنگار فارسی مچ، حوزه های تحت پوشش: سیستم های اطلاعاتی
برگزار کننده: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران

دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی – پژوهشی و تجربی – کاربردی برگزار می شود.

 

اهداف:

•    ارتقای سطح بینش، ادراک و آگاهی خانواده ها، والدین، مربیان و فرزندان در بهره برداری هوشمندانه، صحیح و مؤثر از رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی؛

•    بسترسازی، ایجاد و ارتقای محیط رسانه ای سالم، مفید و ایمن برای اطمینان بخشی و اعتماد افزایی کاربران به خصوص خانواده ها و متصدیان تعلیم و تربیت به زیست بوم رسانه ای کشور؛

•    توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به خصوص خانواده ها از طریق معرفی فرصت ها و تهدیدهای رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای و گسترش شناخت، چگونگی دسترسی و کاربرد هدفمند و مدیریت مصرف رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی؛

•    توسعه و بهبود سطح مطالعات و کاربست سیاستگذاری برای تصمیم سازی های مقتضی در عرصه سواد رسانه ای و اطلاعاتی در ارکان حاکمیتی، سیاستگذاران، قانونگذاران و مجریان اعم از دستگاه های اجرایی، نظارتی، تقنینی، امنیتی، انتظامی و قضائی؛

•    ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت های عمومی در زمینه استفاده از رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای

بخش اول) علمی – پژوهشی

 

موضوعات و محورها

الف: توانمندسازی

–    نقش خانواده در توانمندسازی استفاده از فضای مجازی؛

–    رژیم مصرف رسانه ای و توانایی هدفمندسازی استفاده از اطلاعات در خانواده؛

–    رویکردهای تربیتی به سواد رسانه ای و اطلاعاتی در فضای مجازی؛

–    نقش خانواده در سرگرم آموزی (Edutainment) و سواد بازی های رایانه ای؛

–    مسئولیت اجتماعی والدین در نهادینه سازی سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛

–    ضرورت توجه خانواده بر بهره مندی از فضای مجازی سالم، مفید و ایمن بر اساس استانداردهای شامد؛

–    ضرورت توجه خانواده بر مدیریت مصرف بازی های رایانه ای بر اساس رتبه بندی بازی های رایانه ای (اسرا)

ب: سبک زندگی

–    سواد رسانه ای و تفکر انتقادی در سبک زندگی؛

–    سواد رسانه ای، فضای مجازی و شکاف نسلی؛

–    والدین و انتشار تصاویر خانوادگی در شبکه های اجتماعی، تبعات و تدوین معیارها؛

–    سواد رسانه ای و اطلاعاتی خانواده و تأثیر آن بر مدیریت مصرف رسانه ای فرزندان؛

–    سواد رسانه ای و اطلاعاتی در مواجهه با بدافزارها؛

پ: آموزش

–    بررسی شیوه های آموزش ممنوعیت های تولید و انتشار محتوای دیجیتال در فضای مجازی؛

–    آمورش مهارت های سواد رسانه ای و اطلاعاتی در خانواده؛

–    نقد و بررسی کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم متوسطه؛

–    نقش نظام آموزش رسمی کشور در زمینه ترویج و ارتقای سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛

–    مطالعات سیاستگذاری در زمینه آموزش سواد رسانه ای و اطلاعاتی برای خانواده؛

–    راهکارهای ایفای نقش اولیا و مربیان در استفاده بهینه از فضای مجازی؛

–    تربیت رسانه ای و تربیت آنلاین در خانه و مدرسه؛

–    مطالعات تطبیقی و مرور تجارب موفق کشورهای مختلف دنیا در خصوص آموزش سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛

–    بررسی اسناد بین المللی درحوزه آموزش سواد رسانه ای و اطلاعاتی

ت: دین و اخلاق

–    مفهوم سازی و تبیین سواد رسانه ای و اطلاعاتی بومی؛

–    بررسی آموزه های دینی در حوزه ترویج و ارتقای سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛

–    ضرورت توجه به اخلاق حرفه ای و سیاستگذاری ها و  تصمیم سازی های سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛

–    زیست اخلاقی و سواد رسانه ای و اطلاعاتی در فضای مجازی؛

–    سواد رسانه ای و اطلاعاتی، تربیت اخلاقی و آموزش های شهروندی؛

بخش دوم) تجربی – کاربردی

–    تجربه نگاری های حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی بر اساس موضوعات و محورهای بخش علمی – پژوهشی؛

–    تولیدات رسانه ای (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی های رایانه ای و …) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛

–    تولیدات هنری (پوستر، اینفوگرافی و …) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی

فارسی مچ در شبکه های اجتماعی           

سایت فارسی مچ صرفاً اخبار مسابقات اینترنتی را انتشار می دهد و هیچ دخالتی در هیچ یک از مراحل برگزاری هیچ مسابقه ای نداشته و مسئولیتی نسبت به مسائل مرتبط با مسابقات درج شده نظیر برگزاری، داوری، جوایز و ... ندارد. درج خبر مسابقات به معنای تایید آن ها از جانب فارسی مچ نمی باشد.

پاسخ دهید

ثبت نام دوره های آموزشی ادبی و هنری به صورت حضوری و مجازی با 10% تخفیف ویژه کاربران فارسی مچ شروع شد.اطلاعات بیشتر و ثبت نام
+